poniedziałek, 6 stycznia 2014

Wilanów


Król Jan III nabył posiadłość Milanów w 1677 roku...
Z jego inspiracji i po jego czujnym okiem w kolejnych latach powstał tu barokowy pałac, zaprojektowany przez Augustyna Locciego Młodszego. Wokół pałacu założono wspaniałe ogrody, folwark z budynkami gospodarczymi oraz zwierzyniec. Wilanowska rezydencja, położona w pobliżu Warszawy, zapewniała Janowi III i jego rodzinie wytchnienie, równocześnie była na tyle blisko Zamku Królewskiego – oficjalnej siedziby króla, Sejmu i Senatu, że monarcha nie tracił kontroli nad biegiem zdarzeń.












5 komentarzy:

  1. Nie wiedziałam, że tak precyzyjnie zabezpieczają ogród przed zimą, która dotąd nie nadeszła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Majestatyczne zdjęcia, jesienny park wygląda wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia! tak wiele zrobiłam zdjęć w Wilanowie ale te Twoje bardzo mi się podobają.
    Zawsze zastanawiam się kto zgodził się na wylanie asfaltu w miejscu na które patrzą wszyscy z góry. Gdy Ogrody przechodziły rewitalizację, myślałam, ze ten ohydny asfalt zostanie usunięty, może zostanie to zrobione gdy naprawiona zostanie fontanna i rząd tych małych pod arkadami. teraz w okolicach Trzech króli w Wilanowie są pokazy iluminacji. Lubię Wilanów, tam jest tyle miejsc do robienia zdjęć, przede wszystkim potok i mosty przy holenderii i most gotycki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wstyd się przyznać, ale w Wilanowie jeszcze nie byłam:-(. Do nadrobienia!

    OdpowiedzUsuń

Witam. Jest mi bardzo miło ze zostawiasz ślad swojej wizyty w postaci komentarza.
Dziękuje i zapraszam ponownie. :)

Podobne posty z Miniatury Related Posts with Thumbnails

Popularne posty w ostatnim tygodniu

Najczęściej odwiedzane posty