niedziela, 29 stycznia 2012

Sandomierz.

Sandomierz to jedno z najstarszych, najpiękniejszych i najważniejszych historycznie miast Polski. Początki
osadnictwa na tym terenie i w jego regionie, sięgają najdawniejszych czasów. Świadczą o tym dokonywane w obrębie miasta i okolic liczne odkrycia archeologiczne. Ślady pierwszej obecności człowieka na tym obszarze pochodzą z młodszej epoki kamiennej - neolitu (5200 p.n.e. - 1700 p.n.e.). Usytuowane jest na lessowych wzgórzach. Zachowało się tu ponad 120 zabytków architektury z różnych epok. Do najwyższej klasy zaliczane są średniowieczny układ urbanistyczny miasta oraz jeden z najstarszych obiektów ceglanych na terenie Polski - kościół św. Jakuba. Sandomierz jest ściśle związany z wydarzeniami historycznymi Polski.






Linki do oryginalnych rozmiarów zdjęć panoramicznych
Panorama 1
Panorama 2
Po otwarciu proszę kliknąć bezpośrednio na zdjęcie.
Trochę więcej zdjęć jest i tu. Zapraszam

Dojazd z Warszawy


10 komentarzy:

  1. Ładna seria, Sandomierz jest bardzo fotogeniczny. Świetne panoramy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam tam w zeszłym roku.. Od tego czasu jest to dla mnie drugie, zaraz po Krakowie, najładniejsze miasto Polski :)

    Ładne zdjęcia.. Też zrobiłam kilka.. Niestety ja nie potrafię robić ładnych zdjęć.. Moje są takie zwyczajne ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Też należę do tych urzeczonych. Jak mi smutno wchodzę na wirtualny spacer po Sandomierzu..
    Byłam tam jesienią, udało mi się zrobić zdjęcie kamienia optymizmu, ale nie dotarłam do ucha igielnego... Trzeba wrócić! Świetnie zobaczyć takie miejsce w innej porze roku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam Sandomierza, a prezentuje sie pieknie. Jak wszystko na twoich zdjeciach, zreszta!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy tam nie byłem, ale może kiedyś się wybiorę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jacku, te Twoje panoramy są po prostu obłędne!
    Pięknie tam jest:)
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny ten Sandomierz.
    Prezentuje się całkiem ciepło jak na jesienno/zimową aurę "wiszącą" w powietrzu.
    No i te panoramy...gdzieś ludzi wywiało z tego rynku :)
    Kraków pozdrawia!

    OdpowiedzUsuń
  8. Sandomierz to jedno z moich najulubieńszych miejsc, a rynek w szczególności, jest absolutnie bezkonkurencyjny.
    Piękne zdjęcia, zwłaszcza kolorystyka, panoramy też ciekawe.
    A tak w ogóle, to wydawało mi się, że komentowałam, skleroza mnie dopada?

    OdpowiedzUsuń
  9. Nieodwołalnie wybieram się do Sandomierza na wiosnę. Niech no tylko zrobi się cieplej, trochę bardziej zielono. O Sandomierzu pięknie pisał Iwaszkiewicz między innymi w w "Podróżach do Polski". Panoramy - po prostu świetne! I takie bezludne :)

    OdpowiedzUsuń

Witam. Jest mi bardzo miło ze zostawiasz ślad swojej wizyty w postaci komentarza.
Dziękuje i zapraszam ponownie. :)

Podobne posty z Miniatury Related Posts with Thumbnails

Popularne posty w ostatnim tygodniu

Najczęściej odwiedzane posty