Był pierwotnie przeznaczony głównie do obsługi ukończonego wówczas Stadionu Dziesięciolecia, w związku z odbywającym się tam Światowym Festiwalem Młodzieży oraz innymi imprezami masowymi.
W latach 1955-1958 wzniesiono budynek dworcowy, który łączył w sobie funkcje obsługi przystanku kolejowego i nowo wybudowanego dworca autobusów podmiejskich, co było pierwszym w stolicy przykładem węzła przesiadkowego z prawdziwego zdarzenia.
Nowatorska forma budynku budziła w tym okresie duże zainteresowanie polskiej i zagranicznej krytyki architektonicznej. Pewne elementy uważane są za nawiązania do secesji
Obecny jego wygląd zawdzięczamy remontowi związanemu z EURO 2012
Więcej informacji o przystanku można przeczytać na stronie Wikipedii
Chciałoby się, aby więcej dworców wyglądało właśnie tak. A do stadionu to chyba spory kawałek?
OdpowiedzUsuńWidzę, widzę, tylko tak mi się wydało daleko.
OdpowiedzUsuńBeau design bien mis en valeur.
OdpowiedzUsuńPiękne wzornictwo dobrze rozwinięte.
Fajny ten przystanek i aż się nie chce wierzyć, że powstał tak dawno...bo wygląd ma super nowoczesny:)
OdpowiedzUsuń